Szybkie gry idealne na przerwę


Przerwa w szkole trwa zwykle 15 minut. Możesz w tym czasie zjeść drugie śniadanie, odrobić zapomnianą pracę domową albo poplotkować ze znajomymi. Z drugiej strony chciałbyś wprowadzić do codziennej rutyny powiew świeżości. Szybkie gry idealne na przerwę to coś, czego szukasz! Łatwe zasady, dynamiczne partie, wielu graczy. Zaproś kolegów i wspólnie spędźcie pauzę w emocjonujący sposób.

Szybkie gry idealne na przerwę – Kieszonkowy Bustrzak

“Kieszonkowy Bystrzak” to poręczniejsza wersja dobrze znanej ze szkolnych korytarzy gry “Państwa, miasta”. Mieści się w kieszeni, nie wymaga ani kartki, ani długopisu. Karty są dwustronne — prezentują albo literę, albo kategorię. Dzielimy je na dwa równe stosy, tak, aby widoczne dla graczy była para litera-kategoria. Kto pierwszy powie wyraz/nazwę na podaną literę pasującą do kategorii zdobywa karty. Wygrywa ten, kto na koniec ma ich najwięcej.

Rozgrywka jest dynamiczna, a kategorii dużo, dlatego “Kieszonkowy Bystrzak” nie znudzi się przez cały rok szkolny. Możecie też wymyślać własne kategorie czy warianty np. karty zabiera osoba, która wymyśliła najoryginalniejszą odpowiedź. Jest to też talia kart, której nie zarekwiruje nawet najbardziej konserwatywny pedagog. 🙂

Dobble

Równie poręczne jest “Dobble”, a do tego karty możesz schować w naprawdę solidnym, metalowym pudełku. W instrukcji opisano 5 rodzajów rozgrywek o różnym stopniu skomplikowania. Wszystkie jednak tłumaczy się w ciągu minuty. Najpopularniejsza wersja polega na spostrzeżeniu tego samego symbolu na wspólnej karcie na środku oraz na tej posiadanej przez gracza. Wtedy wystarczy rzucić ją na środek i powiedzieć powtarzający się symbol. Kto pierwszy ten lepszy, a wspólna karta na stole właśnie się zmieniła, więc… szukaj dalej!

O ile w “Kieszonkowym Bystrzaku” trzeba wykazać się pewnym poziomem wiedzy, o tyle “Dobble” bazuje wyłącznie na spostrzegawczości i refleksie. To dobra propozycja na odprężenie się przed ważnym sprawdzianem albo przetrwanie ostatniej pauzy w czasie wyjątkowo długiego dnia nauki. Bez problemu poradzą sobie z nią już najmłodsi uczniowie.

Szybkie gry idealne na przerwę – Jungle Speed

“Dobble” z dreszczykiem emocji? Kolejna gra, dzięki której przerwa w szkole będzie dobrze spędzonym czasem, to “Jungle Speed”. Gracze jednocześnie wykładają przed siebie kolejne karty. Gdy dwóch z nich ma takie same symbole, odbywa się między nimi pojedynek — kto złapie pierwszy stojący na środku totem. Przegrany bierze wyłożone karty przeciwnika. Ale, ale, nie stawaj do pojedynku, jeśli jesteś nieuprawniony do niego! Wtedy zgarniasz wszystkie wyłożone dotychczas karty! Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich swoich kart.

W “Jungle Speed” nie tylko liczy się spostrzegawczość. Bardzo ważny jest refleks i szybkie podejmowanie decyzji. A co w przypadku remisu? Wygrywa ten, kto ma rękę niżej na totemie. Niejednokrotnie prowadzi to do dość zabawnych rękoczynów. Szczególnie jeśli zaprosisz do zabawy większą ilość swoich kolegów i okaże się, że do pojedynku stają wszyscy. Oj będzie się działo…

Top A Top

Kart, a raczej całkiem solidnych żetonów, próbujesz pozbyć się też w “Top A Top”. Każdy z graczy dostaje określoną ilość zakrytych żetonów. Pierwszy gracz wykłada swój, a wszyscy muszą na niego odpowiednio zareagować np. zrobić głupią minę, zaklaskać, wydać odgłos Indianina, chwycić się za nos, wypowiedzieć na głos “Top A Top” itp. Kto się pomyli lub spóźni, zgarnia cały stos. Potem przychodzi kolej następnego gracza na pozbycie się żetonu. Wygrywa ten, kto pozbędzie się wszystkich żetonów.

Zasady wydają się banalne, ale autorzy zadbali, aby nie znudziła się po kilku partiach. Po pierwsze nie wykorzystujesz wszystkich żetonów, co zwiększa losowość użytych w danej rozgrywce. Po drugie żetony posiadają 3 stopnie trudności oznaczone kolorową obwódką. Im lepiej grasz, tym większa pula. A po trzecie, liczy się refleks, bo pomylić się można łatwo. Dodatkowo na żetonach są tylko symbole, więc możecie umówić się na kompletnie inne ćwiczenia niż podano w instrukcji. Zadbajcie, tylko aby w ferworze rywalizacji nie uszkodzić żadnych szkolnych sprzętów. A i nie pomylcie pudełka z Pringelsami. 😉

Szybkie gry idealne na przerwę – Mamy szpiega

Przedstawiliśmy szybkie gry idealne na przerwę bazujące na refleksie i spostrzegawczości, ale mamy w zanadrzu równie ciekawą propozycję, gdzie trzeba solidnie pogłówkować. W “Mamy szpiega” gracze otrzymują karty z nazwą tej samej lokalizacji (np. statek, pustynia, statek piracki, stacja polarna itp.) oraz swoją rolą (np. rycerz, profesor akademicki itp.). Wszyscy, oprócz jednego, który dostaje kartę szpiega. Oczywiście informacje te są “to your eyes only”.

Zadając sobie nawzajem pytania i odpowiadając na nie, gracze próbują zdemaskować szpiega. Jednocześnie nie mogą zdradzić zbyt wielu szczegółów, bo gdy odkryje on, w jakim są miejscu, wygra. Czy znasz swoich kolegów na tyle dobrze, by wiedzieć, kto blefuje? Czy uda się zgadną lokalizację? Jak podejść szpiega?  W tej grze karty (w rozmiarze kieszonkowym, zmieszczą się do każdego plecaka) są tylko pomocą. Prawdziwe śledztwo prowadzicie między sobą. Kto wie, może przeciągnie się ono na niejedną przerwę?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *